Selasa, 22 Julai 2014

Aktiviti Ihya` Ramadhan

Assalamualaikum ,
   Dah masuk 10 hari terakhir Ramadhan... pelbagai aktiviti Ihya` Ramadhan telah dijalankan di sekolahku terchenta ini..SK. Jalan Matang Buluh. Bermula dengan Ceramah Penghayatan Ramadhan yang disampaikan oleh al-Fadhil Ustaz Idris bin Ismail , dijemput khas dari SABK Maahad Ar-Ridhwan , Teluk Medan. Ceramah yang berlangsung lebih kurang satu jam lebih terasa terlalu singkat berbanding ilmu al-Fadhil Ustaz...x pa ..lain kali kita sambung lagi. Aktiviti tadarus dijalankan bagi  murid-murid Tahap 2 yang telah khatam, yang masih Iqra` teruskan membaca.
   14hb Julai bersamaan 16 Ramadhan , Majlis Iftar Jama`ie telah diadakan dengan penyertaan murid-murid tahun 6 , guru-guru , pekerja dan ibu bapa. Memang meriah walaupun ada juga yang tidak berpeluang datang kerana pelbagai kekangan. Harap-harapnya tahun depan kita adakan lagi . Ala-ala Hari Keluarga gitu. Santai tapi penuh pengisian , solat Maghrib berjemaah , tazkirah Ramadhan , solat Isyak dan solat Terawih.
   Penyerahan sumbangan anak yatim dan miskin diadakan pada perhimpunan hari Isnin 21 hb Julai yang lalu. Berebut la pulak dengan pelancaran Patrol Denggi..Nasib ko lah Aedes...siap ada replika  nyamuk lagi. Jealousnya tengok...
   Dan..yang bakal menjelang..Majlis Khatam al-Quran yang akan diadakan pada hari Jumaat ini, Inshaa Allah. Harap-harap semua berjalan lancar. Lepas tu cuti sekolah..mendobi rumah la pulak..memotong bawang cabai utk rendang daging buat sajian di ahri lebaran...Adoi la...sapa nak tolong..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...