Rabu, 2 Julai 2014

Assalamualaikum...
      Hari ini masuk hari ke-4 umat Islam berpuasa. Suka duka pahit getir mengejutkan ahli keluarga bangun sahur memang mengujakan . Kalau ikutkan hati mau kubiarkan saja mereka terpejam lena...memang begitulah saban tahun...bukannya letih menyediakan juadah tapi letih mengejutkan anak2 dan ayahnya.
Macam biasalah anak-anak yang baru belajar berpuasa tentu terasa lapar dan dahaga tapi setakat ini syukur cuaca redup dan sejuk, tak seperti sebelum bulan puasa dahulu, terik , panas dan kering.

      Setiap kali nak bangun sahur otakku ligat memikirkan juadah apa  nak disajikan agar sesuai dengan tekak ahli keluargaku, saat ini diri sendiri dah tak penting dah, dapat makan telur mata pun ok ja..anak yang paling kecil tahun 4 tapi kadang2 tak mau makan nasi waktu sahur, risau gak kut2 esoknya tak larat berpuasa. Apalagi...aku pun suaplah ke mulut dia...boleh tahan banyaknya...malas suap sebenarnya.
Maknya pula lepas bersahur memang tak sempat nak lelap mata pun..terus buat keja mengemas n siap2 solat dan nk ke sekolah. Di sekolah mulalah mata ni nak terpejam, tapi control beb. Orang lain pun puasa jugak. Jangan sampai anak murid cop kita ni Cikgu Shaari dah la...

Tiada ulasan:

Catat Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...